O nas
“Dzieci nie myślą ani o tym, co było, ani o tym, co będzie, ale cieszą się chwilą obecną, jak mało kto potrafi.”
– Jean de la Bruyère
O przedszkolu
- 150 miejsc organizacyjnych dla dzieci
- 6 oddziały dla dzieci zbliżonych wiekowo
- 6 sal dydaktycznych dla poszczególnych oddziałów
O przedszkolu c.d.
Przedszkole nr 422 w Warszawie to placówka nietuzinkowa. Realizując idee korczakowskie wspólne całemu przedszkolu, staramy się stwarzać naszym dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju – naukowego, społecznego, artystycznego, a przede wszystkim – ludzkiego. Chcemy towarzyszyć im w tym niezwykłym czasie dzieciństwa inspirować do odkrywania swoich mocnych stron i talentów, do poznawania samych siebie, a także do współpracy w grupie.
O przedszkolu c.d.
Dokładamy starań, aby nasi absolwenci byli w przyszłości kreatywnymi członkami społeczeństwa, aby potrafili myśleć krytycznie, wiedzieli czego chcą, aby nie bali się realizować swoich marzeń. Chcemy także, aby przy ścisłej współpracy z rodzicami stali ludźmi o stabilnym poczuciu własnej wartości.
Staramy się kształtować w naszych wychowankach wrażliwość społeczną oraz umiejętność funkcjonowania jako aktywni i świadomi obywatele w systemie demokratycznym. Chcemy również, aby nasi absolwenci bez lęku potrafili odnaleźć się w świecie wielokulturowym, a zarazem byli jego współtwórcami.
Prawa dziecka
“Nie ma dzieci – są ludzie” – w tych kilku słowach można ująć
credo pedagogiczne Henryka Goldszmita znanego podpsedonimem Janusza Korczaka.
Tematyka związana z prawami dzieci jest dla Nas priorytetem. Wprowadzamy dzieci w świat wartości uniwersalnych, w tym także w świat ich praw – w codziennej działalności dziecka, wykorzystując naturalne sytuacje. Wykorzystanie metod aktywizujących w planowaniu sytuacji edukacyjnych, pozwala przedszkolakom zdobywać doświadczenia i kompetencje społeczno-moralne oraz nabywać wiedzę i umiejętności z zakresu znajomości praw dzieci. Umożliwiamy dzieciom wyrażanie siebie, własnych uczuć, myśli w różnych formach ekspresji. Odpowiednia atmosfera i klimat wychowawczy wspomagają dzieci w poznaniu swoich praw, jak również respektowaniu praw innych. Ujednolicamy oddziaływania ze środowiskiem rodzinnym.
Wyniesione z domu rodzinnego doświadczenia mogą pomóc lub utrudnić realizację edukacji praw dzieci, dlatego tak istotne jest współdziałanie z rodzicami.